Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Την Κυριακή έπεφτε χρυσόσκονη στο σχολείο. Βασίλη Παπαθεοδώρου, ευχαριστούμε!

συνάντηση κορυφής: τα κορίτσια υποδέχονται το συγγραφέα
Πίσω από το κάθε τι που συμβαίνει υπάρχουν οι δυνάμεις που το κάνουν και συμβαίνει.
Στην επίσκεψη του - φίλου μας πια-  συγγραφέα Βασίλη Παπαθεοδώρου στο σχολείο μας, με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου του «Στη διαπασών», εύκολα διέκρινε κανείς
-την προετοιμασία που είχαν κάνει η Σόνια, η Αγαθή και η Ελένη,
-το ενδιαφέρον των φίλων και συμμαθητών που ήρθαν,
-την ευγένεια, την προθυμία και τη διάθεση του ίδιου του συγγραφέα.
Να γιατί χαρήκαμε τη συνάντηση. Συνάντηση που έγινε, πιστεύω, γόνιμη, χάρη στη συζήτηση που επίσης με τόση όρεξη συμμετείχε ο συγγραφέας.
Το χαμόγελο του κ. Παπαθεοδώρου ήταν μεταδοτικό:-)
Δεν αφήσαμε έξω πολλά πράγματα: Μυστικά της γραφής, πώς ξεκινάει κανείς, ποια ερεθίσματα, ποιες αφορμές, ποιες έγνοιες, ποιο το δέσιμο με τους ίδιους τους ήρωες, οι προβληματισμοί, η εποχή και το πλαίσιο για το στήσιμο των έργων που προσφέρει, χείμαρρος ο κ. Παπαθεοδώρου, προλάβαινε τις ερωτήσεις μας.
Η Ελένη - με βοηθό την .. Ελένη..-
 κάνει φύλλο φτερό το "Στη διαπασών". 
Ο κ. Παπαθεοδώρου επιδεικνύει το πορτρέτο
που του φιλοτέχνησε ο μικρός Δημήτρης.
 Είχε προηγηθεί και το καδράκι με την α λα FBI
προσωπογραφία του συγγραφέα από την Κωνσταντίνα

Αλλά και στο ίδιο το έργο, τη Διαπασών, σεργιανίσαμε. Επιμένοντας περισσότερο να καταλάβουμε πώς έμπλεξε ο Θανάσης μ’ όλα αυτά που έμπλεξε, πόσος Θανάσης κρύβεται μέσα μας, τι μας κάνει Θανάση, τι χρειάζεται για να αλλάξει ο Θανάσης, ή, για να το πούμε αλλιώς, τι χρειάζεται για να κερδίσει η αγάπη το Θανάση.
Ο συγγραφέας μαθαίνει για το βιβλίο του
Όπως τόνισε και ο συγγραφέας, ευχαριστώντας σας στο τέλος, δεν είναι το πιο συνηθισμένο να αποφασίζετε μια Κυριακή απόγεμα να έρχεστε ... σχολείο, στο χώρο που όλη τη βδομάδα το συνδυάζουμε με τις υποχρεώσεις και ίσως τη ρουτίνα.
προγράμματα και αναμνηστικοί σελιδοδείκτες
Την πνευματική τροφή ακολούθησε ... ακατάσχετη πιτσοφαγία.
Κάποιοι γονείς από πίσω μάς φρόντισαν ιδιαιτέρως!
Ο κ. Παπαθεοδώρου το έλεγε για σας, εγώ θα το πω και για κείνον και για σας. Και γι’ αυτό νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω ουσιαστικότατα και καθόλου τυπικά όλους, ή δυνατόν έναν ένα, όσοι ήσασταν εκεί και μοιραστήκαμε αυτές τις στιγμές.  

Τις στιγμές που πέρα από τα άλλα, μας άφησαν και μιαν αίσθηση κοινότητας, συντροφικότητας. Τις στιγμές ενός σχολείου που αναπνέει. 

10 σχόλια:

  1. Αυτά τα σχολεία λείπουν από τη ζωή μας.Τα σχολεία που αναπνέουν.Και ο Βασίλης όσες φορές ήρθε σε μας έδωσε μια ανάσα ζωής και οι μαθητές μας κατάλαβαν ότι το να είσαι συγγραφέας δεν σημαίνει ότι είσαι ένας άνθρωπος απόμακρος και έξω από την κοινωνία.Καλή συνέχεια στα διαβάσματα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και να σκεφτείς, Γιώτα, ότι με απλά πράγματα αναπνέουν - δε μας ζητάνε και πολλά, τα καημένα. Αυτός ο καιρός, πιστεύω, ότι μας "εκβιάζει" να τα συνδράμουμε. Ας κάνουμε ό,τι μπορούμε..

      Πολλά φιλιά και σε σας. Καλή δύναμη - φαντάζομαι θα σχεδιάζετε αρκετά πραγματάκια.

      Διαγραφή
  2. Πράγματι όπως προαναφέρθηκε τα σχολεία έχουν ανάγκη απο τέτοιες ουσιαστικές εκδηλώσεις εξω απο τη καθημερινότητα και τα πλαίσια του μαθήματος και δυστυχώς τέτοιες εκδηλώσεις έχουν εκλείψει απο τα πιο πολλά σχολεία. Δηλώνω ενθουσιασμένη απο την συνάντηση αυτή, την αμεσότητα του κυριου Παπαθεοδώρου και φυσικά απο την θέληση και τις ετοιμασίες που έκαναν τα κορίτσια και πρόσφεραν αυτό το αποτέλεσμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα κορίτσια, Μαρία, πήραν την πρωτοβουλία, αλλά κι εσείς που ήρθατε συμβάλατε έμπρακτα. Και συμβάλλετε και σε πολλά άλλα πράγματα και με πολλούς τρόπους. Και σας αξίζουν πολλά μπράβο.

      Το λέω συνέχεια και με κάθε τρόπο - γιατί μου φαίνεται απλό: Πάρτε στα χέρια σας πολλά πράγματα, προτείνετε δραστηριότητες, ζωντανέψτε το σχολείο, κατά Ελύτη: "Εμπρός λοιπόν
      Από σένα εξαρτάται. Τάχυνε την αστραπή" και " Σ’αυτή τη φριχτή και ξεπαγιασμένη πολιτεία θέλεις για άλλη μια φορά με τον ίδιο τρόπο να δείξουμε στους ανθρώπους το αθάνατο μέρος τους; " ( Αμ, τι νομίζεις; Στην τύχη σας δίνω τα αποσπάσματα;:-) )

      Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  3. Ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ Μπράβο και από εμένα στα υπέροχα παιδιά που είχαν την ιδέα, τον δάσκαλό τους που τα στήριξε-αφού τα ενέπνευσε- καθώς και σε όλους όσοι το παρακολούθησαν και διαμόρφωσαν για μια ακόμη φορά το ζωντανό "εμείς" του σχολείου μας! Όσο για τον συγγραφέα, καταλαβαίνω από τα σχόλια ότι έχει πολλά ταλέντα και εύχομαι δημιουργικότητα πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ μ' αρέσει αυτή η διατύπωση, για το "ζωντανό εμείς", Στέλλα, που διαμορφώνεται από τα παιδιά που ζουν μέσα στο χώρο, όχι αυτά που είναι αναγκασμένα να έρχονται και να περνάνε απ' αυτόν. Ζουν και συνδιαμορφώνουν και πλάθουν το χώρο, διαμορφώνουν και πλάθουν τους εαυτούς και αλλήλους, επίσης.

      Σ' ευχαριστούμε για τις επισκέψεις σου στην τάξη μας, να, κάπως έτσι οι ζωντανές τάξεις, με την πόρτα ανοιχτή, να ακούμε και καμιά κουβέντα από τους αγαπημένους που κοντοστέκονται στο κατώφλι. :-)

      Διαγραφή
  4. Τι άντε έτσι ξεφουρνάς τις ερωτήσεις που κάνατε; Οι απαντήσεις που είναι αγαπητέ;; τις κρατάτε μόνο για πάρτη σας;

    Ωραία συναπαντήματα έχετε στο σχολείο σας! Σας στέλνω τη ζήλια και τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά μας επιπλήττεις, Αλς. Η αλήθεια είναι πως από το χειμαρρώδη λόγο του Βασίλη Παπαθεοδώρου δεν κράτησα σημειώσεις και δε θέλησα να μεταφέρω από μνήμης τις απόψεις του, για να μην παραποιήσω κάποια.
      Να σου πω μόνο έναν προβληματισμό που μετέφερε ο ίδιος. Μας ρώτησε γιατί θέλουμε να συναντήσουμε ένα συγγραφέα. Γιατί, γενικά, θέλουμε να γνωρίζουμε ένα συγγραφέα και δεν περιοριζόμαστε στο έργο του. Μας επισήμανε τον κίνδυνο να απογοητευτούμε από μια τέτοια γνωριμία και αναρωτήθηκε μήπως μια τέτοια συνάντηση μπορεί να οδηγήσει και σε μία απογοήτευση. Ενδιαφέρον;

      Ναι, ωραία συναπαντήματα. Κρίμα να μην τα νοιάζει και πολύ τα σχολεία για περισσότερα τέτοια..

      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
    2. πολύ όμορφος ο προβληματισμός. Το ζήτημα είχε τεθεί και στις λογοτεχνικές βραδιές του τομέα μας στη σχολή. Εκεί το ερέθισμα έδωσε το σκάλισμα της ερωτικής ζωής του Καβάφη και πώς τα συσχετίζουν όλα \τα έργα του με αυτό. Και επεκταθήκαμε...

      Πάντως θεωρώ πως είναι η περιέργεια που μας τραβάει για τις προσωπικότητες που γράφουν όμορφα. Πώς είναι; τι σκέφτονται; πώς περνούν την καθημερινότητά τους; Κάπως έτσι το βλέπω εγώ. Τώρα κατά πόσο είναι σωστό να σχετίζουμε κάθε γραπτό τους με τη ζωή τους, αυτό είναι τεράστια κουβέντα!

      Διαγραφή
    3. Σημαντικός παράγοντας η περιέργεια. Και εύστοχοι οι άγγλοι που τη θέλουν ( την περιέργεια) να σκοτώνει τη γάτα.
      Ένα δυνατό γραπτό, πιστεύω πως αυτονομείται, πως δεν έχει ανάγκη να συνδεθεί από το προσωπικό βίωμα. Ακόμα κι αν η σύνδεσή του, στο μυαλό και στην ψυχή του συγγραφέα, είναι ισχυρή. ΄Αλλωστε, πριν αρχίσει κιόλας να γράφει ο συγγραφέας, έχει κατασκευάσει ήδη τον αφηγητή του.
      Ναι, σίγουρα μεγάλη κουβέντα, Αλς. Γιατί εκτός από αυτό που σου γράφω τώρα...ισχύουν και πολλά άλλα πράγματα που μπορεί να προσανατολίζονται σε άλλη κατεύθυνση.

      Καλό βράδυ

      Διαγραφή

γράψτε μας κάτι